CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, February 19, 2009

FLoWeRs

FLoWeRs
Hari ni aku nk citer pasal bunge....
tetibe plak tringat kat bunge lily...

hehhehe..
kalau sspe yg kenal aku... mesti cam tak caye jerk aku citer pasal bunge... actually aku minat n suke sangt bunge... semua bunge aku suke sebenarnye...orchid,ros,daisy,dahlia,kekwa etc..:)):)):)) umah aku byak orchid n cactus... tp dalam banyak2 bunge teke bunge ape yang aku suke....??? aku suke sangt bunge Lily warne putih.. aku tak tau knape dlm bnyak bunge knape aku suke bunge ni.. mmg tertarik secare semua jd la... then maybe sbb dia colour putih then sangat cantek pd pandangan mate aku... aku rase bunge ni perfect sngt... huh..!!! klau la aku d bg nk jd bunge ape.. tak pk 2 kali da... mmg nk jd bunge lily putih... aku mmg minat sangat.. klau boley aku nk tanam keliling umah aku nnti.. tp tak pe nnti.. aku dah ade umah sirik aku nk tanam bunge ni... huhuhuhu...
aku pernah gak brangan.. spe la yg sudi bg aku bunge ni...zzZZZzzz harap2 oneday nnti ade la... hahahha:)):)):)) bragan la plak... tp siyesly aku mmg suke bunge ni tahap gaban...!!! dr keecik lagi... hehehhehe...
ni ade ckit picture bunge lily yg aku dpt carik... tok picture bunge aku sirik maybe 10 taun lg... hahahaha.... kalau dpt comfirm aku up nnti... hehhehehe....
sebelom tu... ade ckit citer psal bunge...

Banyak bunga mempunyai perlambangan yang penting dalam kebudayaan. Bidang untuk pemberian maksud kepada bunga-bunga dikenali sebagai floriografi. Sebilangan daripada contoh-contoh yang lebih biasa adalah seperti berikut:

  • Bunga ros diberikan sebagai simbol untuk cinta, kecantikan, dan keghairahan.
  • Bunga popi ialah lambang untuk menyenangkan hati pada masa terdapat kematian. Di United Kingdom, Australia dan Kanada, bunga popi merah dipakai untuk memperingati askar-askar yang maut dalam peperangan.
  • Bunga iris/lili . Bunga-bunga ini juga dikaitkan kepada bintang-bintang (matahari) disebabkan kelopaknya yang kilat. lambang untuk kesucian hati. lambang kesetian,ketulusan,kaseh sayang.


cantek tak bunge lily puteh ni...
cantek kan.. cantek sangt....
kalau la le jd cam dia.... huhuh...

ni bunge lily gak tapi colour len...
ttp cantekkan...???

ha... ni plak bunge rose...
same... cantek sangat...
aku tau ramai gurl suke bunge ni..
hehehehe...
ni plak bunge orchid..
aku suke gak bunge ni...
tp tak sske aku kt bunge lily...
tp bunge ni mmg cantek...
mase aku tgah seacrh imfrmation pasal bunge2 ni kan
ttbe aku tertarik ngan bunge orchid ni..
unique sangt bg aku...
tp tak taula bg korang plak...
bentok dia seakan lebahkan...
tulah kuase Allah SWT...
Dia yg ciptakan sume ni...
mmg semua indah2 belaka...
tggal kite untuk bersyukur dan menghargai
anugerah-Nye

1 comments:

aque said...

cantek... sungguh....
dan sangat chantek....
besar kan ciptaan die...
so...
nnt leh r...
bagi kat linoor....
hik2...

memekak here ^_^


ShoutMix chat widget